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Même sous la pluie, je t’attends*


2024, object
casted aluminium, steel, polyester
1,50*1,00 m

shown in:
J’ÉPOUSERAI LA PLUIE ET LE VENT
31.10. - 15.11.2024
AkademieGalerie, Munich (de)

pictures:
Maria Zaikina

*Even in the rain, I’m waiting for you
*Selbst im Regen warte ich auf dich

(en) This work consists of 138 so-called Granny Squares made of aluminium, which the artist crocheted individually and then cast in aluminium. The original cotton objects were burnt so that only the imprint of their memory is now visible. The classic pattern, which is often used for blankets, appears here in the form of a curtain or a translucent wall, similar to a mashrabiyya. The ambivalence of the frozen textile also points to the connection between the traditionally masculine connotations of metalwork and the more feminine connotations of textile work, which merge together here.

(fr) Cette œuvre se compose de 138 Granny Squares, que l'artiste a crochetés individuellement avant de les couler en aluminium. Les objets originaux en coton ont été brûlés, de sorte que seule l'empreinte de leur mémoire est désormais visible. Le motif classique, souvent utilisé pour les couvertures, se présente ici sous la forme d'un rideau ou d'un mur percé, à la manière d'une moucharabieh. L'ambivalence du textile figé suggère en outre le lien entre le travail du métal, traditionnellement connoté comme masculin, et le travail du textile, plutôt connoté comme féminin, qui fusionnent ici.

(de) Diese Arbeit besteht aus 138 sogenannten Granny Squares aus Aluminium, die der Künstler einzeln gehäkelt und anschließend in Aluminium gegossen hat. Die ursprünglichen Baumwoll-Objekte wurden verbrannt, sodass nun nur noch der Abdruck ihrer Erinnerung sichtbar ist. Das klassische Muster, das oft für Decken verwendet wird, tritt hier in Form eines Vorhangs oder einer durchscheinenden Wand auf, ähnlich wie eine Maschrabiyya. Die Ambivalenz des eingefrorenen Textils deutet zudem auf die Verbindung zwischen der traditionell männlich konnotierten Metallarbeit und der eher weiblich konnotierten Textilarbeit hin, die hier miteinander verschmelzen.






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